مدیر روابط عمومی چادرملو:
روابط عمومی باید پاسخگوی مخاطبان خود باشد
مدیر روابط عمومی شرکت صنعتی معدنی چادرملو در اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی حوزه معدن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اینکه جای روایتگری در روابط عمومی خالی است گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، در یک محیط تعاملی زندگی میکنیم و بنابراین باید پاسخگوی مخاطبان خود باشیم.
به گزارش پایگاه خبری معدننامه، حسین طالبی، مدیر روابط عمومی شرکت صنعتی معدنی چادرملو، در اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی حوزه معدن و صنایع معدنی ایران که از صبح امروز، دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه، به میزبانی شرکت فولاد مبارکه در حال برگزاری است، اظهار کرد: شرکتهایی در برندسازی و کسب اعتبار در افکار عمومی که یک طرح و برنامه استراتژیک دارند. به اعتقاد من امروزه روابط عمومی در تمام سازمانها باید به عناون یک واحد استراتژیک مطرح شود.
وی افزود: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، در یک محیط تعاملی زندگی میکنیم و بنابراین باید پاسخگوی مخاطبان خاص و عام خود باشیم. اکنون روایتگری در روابط عمومی مغفول مانده لازم است به آن توجه شود. ما باید برای خود داستان داشته باشیم، سناریو تدوین کنیم و بدانیم از کجا به کجا حرکت میکنیم.
مدیر روابط عمومی شرکت صنعتی معدنی چادرملو گفت: اگر بخواهیم انفعالی عمل کنیم و صرفا در مواقع بحران واکنش نشان دهیم بدترین شیوه عملکرد در روابط عمومی را استفاده کردهایم. مدیر ارشد روابط عمومی باید بتواند از مجموع رخدادهایی که در جامعه رخ میدهد، آینده را پیشبینی کند و بداند که بحران در کجا اتفاق میافتد.
مدیر روابط عمومی شرکت صنعتی معدنی چادرملو گفت: رفتار مردم باید در فضای مجازی رصد شود نه در رسانههای رسمی و حکومتی. باید از فضای مجازی به منظور جلوگیری از بحرانهای آینده استفاده کرد.
طالبی افزود: باید با افزایش پیوسته دانش و اطلاعات خود، اعتبار و حیثیت سازمان را حفظ کنیم. روایتگری در روابط عمومی این نیست که یک سناریو تدوین کنیم و آن را به مخاطبان القا کنیم، روایتگری با تبلیغات متفاوت است. در این شیوه تلاش میشود مخاطب را به اندیشه وادارید تا خود نتیجهگیری کند.
وی با اشاره به موضوع «ضریب القا» در روابط عمومی گفت: محور ما امیدآفرینی در جامعه است. انتشار اخبار دروغ باعث میشود جامعه دچارتئوری مارپیچ سکوت شود. از آنجا که امیدآفرینی باید درونی و باورپذیر باشد باید اخباری مثل اشتغالزاییها یا فعالیتهایی نظیر اقدامات حوزه معیشت مردم یا به طور کلی مسئولیتهای اجتماعی میتواند موثر باشد.
مدیر روابط عمومی شرکت صنعتی معدنی چادرملو اظهار کرد: در شرایطی که با بحران ارزی در کشور مواجه هستیم، بسیاری از شرکتها صادرات دارند و به کشور ارز میکنند. مشکلات باید با افراد تصمیمگیر مطرح شود. برای مثال در شرایطی که کشور نیاز به ارز دارد ناگهان تصمیمی گرفته میشود که از صادرات عوارض اخذ شود، چرا باید این تصمیم گرفته شود؟
.
.
.
.
.