بخشی از استراتژی “توانمندسازی” ایمیدرو در قالب همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی در حال اجرا است و در این زمینه از برگزاری جشنواره های اینوماین با راهبری ایمیدرو، می توان به عنوان فصل جدید تجاری سازی ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی یاد کرد.
به گزارش پایگاه خبری معدننامه به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، برگزاری جشنواره اینوماین از رویکردهای ایمیدرو در راستای پیوند صنعت و دانشگاه است. موسسه پژوهشی و آموزشی مشترک دانشگاه تهران و ایمیدرو(موسسه یونیدرو)، بازوی اجرایی این 2 مجموعه است.
تجربه موفق برگزاری دو جشنواره اینوماین در سال های 97 و 98 که مورد استقبال جامعه معدن و صنایع معدنی قرار گرفت، ایمیدرو و دانشگاه تهران را بر آن داشت تا با تکیه بر تجارب پیشین، در راستای ایجاد و استمرار حلقههای ایجاد شده و همچنین تجاریسازی ایدهها و ظرفیتهای دانشبنیان کشور گام بردارند.
بر این اساس، در جشنواره اینوماین 2، دو ایده تجاری سازی شد و در اینوماین 3 که پاییز امسال برگزار شد؛ 130 ایده به جشنواره ارسال و در نهایت 21 ایده برتر معرفی شد. در اینوماین سه، 49 تفاهمنامه بین استارتاپها، نوآوران، شرکتهای دانشبنیان و شرکتهای بزرگ و صنعتی امضا شده است.
منبع خبر «کوهستانی» است و معدن نامه در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 18165 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 00989121302339 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه معدن نامه مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.