با تحویل اولین محموله ریل مترو ساخت داخل ،حرکت مترو بر ریل ملی ذوب آهن اصفهان
با تحویل اولین محموله ریل مترو ساخت داخل ،حرکت مترو بر ریل ملی ذوب آهن اصفهان
به گزارش معدن نامه، برای اولین بار ریل مترو تولید داخل توسط ذوب آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه شد.این محموله ، 250 تن ریلUIC60 است و اولین بخش از یک قرارداد ۸۰۰ تنی می باشد که برای تعمیر نگهداری خط ۵ متروی تهران و حومه قابل استفاده است.
به گزارش معدن نامه، برای اولین بار ریل مترو تولید داخل توسط ذوب آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه شد.این محموله ، 250 تن ریلUIC60 است و اولین بخش از یک قرارداد ۸۰۰ تنی می باشد که برای تعمیر نگهداری خط ۵ متروی تهران و حومه قابل استفاده است.
بهزاد کرمی معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت : این مجتمع عظیم صنعتی تولید ریل ملی را از دهه هفتاد آغاز نمود، این دستاورد عظیم که خودکفایی ایران را رقم زد با تولید ریل 46E2 و تحویل آن به راه آهن جمهوری اسلامی ایران رسماً تحقق یافت. در ادامه بازاریابی و فروش ریل قطارهای پرسرعت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دستور کار قرار گرفت و اولین قرارداد با فروش ۱۵ هزار تن برای محور میانه بستانآباد تبریز اجرایی گردید.
وی ادامه داد : به موازات ریل راه آهن،فروش ریل مترو نیز در دستور کار قرار گرفت و طی آیینی با حضور مدیرکل حمل و نقل ریلی سازمان شهرداری های و دهیاری های سراسر کشور،مدیرعامل اتحادیه سازمان های قطار شهری کشور و مدیران عامل متروی کلان شهرهای تهران، اصفهان، قم،مشهد و شیراز انجام پذیرفت.
معاون بازاریابی و فروش شرکت تصریح کرد : پس از آن با انجام مذاکرات ، تفاهم نامه همکاری میان ذوب آهن اصفهان و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به امضاء مهندس منصور یزدی زاده و دکتر مهدی جمالی نژاد رسید.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : پس از تحویل اولین محموله به متروی تهران با هفت خط فعال و ۲۴۶ کیلومتر خط ارتباطی به عنوان بزرگترین مترو کشور،سایر کلان شهر ها نیز ریل متروی مورد نیاز خود را از ذوب آهن اصفهان تامین کردند.
بهزاد کرمی افزود : در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران ، قرارداد فروش حدود ۸۰۰ تن ریل توسط مدیر عامل ذوب آهن اصفهان و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه به امضا رسید که این قرارداد شامل فروش ۲۵۰ شاخه ریل 60E1 با گرید R260 و 500 تن ریل54E1 با گرید R260 مطابق با استاندارد روز اروپا بود که برای نخستین بار توسط ذوب آهن تولید و تحویل می شد.
وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه میزان ریل تولید شده است و در چه محورهایی به کار گرفته شده است چنین گفت : تا کنون بالغ بر 100 هزار تن ریل برای محور های مختلف به شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه خاتم الانبیا و سایر خریداران برای محورهای میانه- بستان آباد- تبریز، میانه- اردبیل، همدان- سنندج، مراغه- ارومیه، چابهار – زاهدان، رشت- انزلی و بستان آباد- ائل گلی فروخته شده که از این مقدار تاکنون حدود 50 هزار تن تحویل شده و برنامه ریزی لازم برای تحویل ماهانه 10000 تن به منظور تامین نیاز کشور انجام شده است و همچنین مذاکرات لازم برای فروش 80000 تن ریل برای کامل کردن محور چابهار- زاهدان و حدود 20000 تن برای محور اقلید- یزد درحال انجام می باشد.
معاون بازاریابی و فروش شرکت بیان کرد : با قرارگرفتن نام ذوب آهن اصفهان در لیست تامین کنندگان ریل سازمان های قطار شهری کشور،سازمان قطار شهری اصفهان برای پروژه مترو شهرجدید بهارستان اقدام به خرید1300تن ریل49E1 با گرید R260نمود که تحویل شده است و با مذاکرات انجام شده ریل متروهای کلان شهرهای مشهد،شیراز و قم نیز به زودی تحویل می شود.
بهزاد کرمی گفت : با عنایت به ظرفیت تولید اسمی شرکت که خط ۴۰۰هزارتنی است و میزان نیاز سالانه کشور به ریل که حدود ۱۵۰ هزار تن در سال برآورد می شود و همچنین بر اساس برنامه توسعه کشور که تا پایان سال 1404 باید 25000 کیلومتر مسیر ریلی آماده بهره برداری شود، چشم انداز خوبی برای مصرف داخل این محصول استراتژیک و همچنین صادرات آن متصور هستیم.