پارلمان قزاقستان می خواهد اصلاحات ساختاری در اپراتور ملی راهآهن قزاقستان (KTZ) انجام دهد. مجلس درخواست حذف مدیریت زیرساخت از صلاحیتهای شرکت و افزایش شفافیت رویهای و راهبردی را ارائه کرده است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نامه، از آنجا که حجم عبور بار ریلی از قزاقستان بعد از تغییرات اخیر منطقهای افزایشی چشمگیر پیدا کرده است، پارلمان قزاقستان نگران است که افزایش مکرر هزینههای حملو نقل ریلی ، رقابتپذیری این کشور را به عنوان یک کشور ترانزیت ریلی تضعیف کند.
از سال 2016، هزینههای راهآهن قزاقستان بیش از دو برابر شده است. در سال 2023، KTZ کارمزدهای خود را سه بار افزایش داد و در سال 2024 نیز افزایش قیمت اتفاق افتاده است.
با این وجود KTZ درخواست افزایش قیمت برای سال های آینده را نیز داده است. به گفته موکاش اسکندیروف نماینده پارلمان قزاقستان، این موضوع باعث نگرانی شدید صادرکنندگان داخلی میشود. افزایش هزینههای حمل و نقل ریلی ممکن است منجر به کاهش رقابت، از دست دادن بازارها و زیان تولید شود.
منبع خبر «جواهری آریا» است و معدن نامه در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 73846 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 00989121302339 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه معدن نامه مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.