ریل گذاری پروژه راه آهن شهركرد با ریل ذوب آهن اصفهان
استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با اردشیر افضلی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: با تأمین ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن ریل توسط ذوب آهن، ریلگذاری راه آهن شهرکرد از نیمه دوم خرداد آغاز میشود.
به گزارش پایگاه خبری معدن نامه، افضلی نیز در این دیدار با تأکید بر نقش این شرکت در تأمین ریل مورد نیاز پروژههای ملی گفت: ذوبآهن متعهد به تولید ریل برای پروژه های خط آهن کشور است و اکنون مقرر شد ریل مسیر مبارکه به شهرکرد تامین شود.
جعفر مردانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، روز شنبه ۱۰ خردادماه و هیئت همراه با حضور در ذوبآهن اصفهان، با سید اردشیر افضلی، مدیرعامل این مجتمع صنعتی دیدار و گفتوگو کرد.
در این دیدار، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سابقه طولانی مدت تلاش برای اتصال این استان به شبکه ریلی کشور گفت: با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از معدود استانهایی است که هنوز به راهآهن سراسری متصل نشده، طی یک دهه گذشته فعالیتهایی برای رفع این مشکل انجام شده است.
وی افزود: در حوزه زیرساخت حدود ۸۰ درصد و در بخش ایستگاهها نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهایم و در مجموع پروژه احداث خط آهن حسنآباد مبارکه به شهرکرد، به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است.
مردانی با اشاره به پیگیریهای انجامشده در سطح ملی اظهار داشت: در پی سفر هوشنگ بازوند مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به استان و جلسات متعدد با وزیر راه و شهرسازی، مقرر شد با تأمین ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن ریل توسط ذوب آهن، ریل گذاری راه آهن شهرکرد از نیمه دوم خرداد آغاز شود. همچنین در دیدار با مهندس افضلی مقرر شد از روز یکشنبه ۲ هزار تن ریل بارگیری و ارسال شود که از ایشان و همکارانشان بابت این همکاری صمیمانه تشکر میکنم.
در ادامه این دیدار، سید اردشیر افضلی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، با تأکید بر نقش این شرکت در تأمین ریل مورد نیاز پروژههای ملی گفت: ذوبآهن متعهد به تولید ریل برای پروژه های خط آهن کشور است و اکنون مقرر شد ریل مسیر مبارکه به شهرکرد تامین شود.
وی افزود: با هماهنگی انجامشده با مدیریت زیرساخت شرکت راهآهن جمهوری اسلامی، مقرر شد که ریل شهرکرد در اولویت قرار گیرد. تولید و استفاده از ریل ملی نهتنها هزینههای حمل و نقل کشور را کاهش میدهد، بلکه تأثیر بسزایی در کاهش آلایندگی، صرفهجویی در مصرف سوخت و توسعه حمل و نقل پاک دارد.
افضلی با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری نیز گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته، علاوه بر مترو، خطوط تراموا در سطح شهر فعال است. ما نیز باید بهسمت گسترش چنین زیرساختهایی حرکت کنیم تا بتوانیم آلودگی را از شهرها دور کرده و حملونقل عمومی کارآمد و پایدار را در کشور نهادینه کنیم.
گفتنی است چهارمحال و بختیاری یکی از معدود استانهایی است که هنوز به خط ریلی سراسری کشور متصل نشده است. برای رفع این مشکل، پروژه احداث خطآهن به طول ۹۰ کیلومتر از ایستگاه حسنآباد مبارکه تا شهرکرد در حال اجراست که به بیش از ۱۱ هزار تن ریل نیاز دارد.