سه پرده از یک نمایش توسعه ای در شهر کرد؛
وزیر راه و شهرسازی ، ذوب آهن اصفهان و ستون فقرات توسعه
آغاز ریل گذاری راه آهن شهر کرد به عنوان یک مطالبه ی مهم مردمی را می توان نمایشی دیدنی با سه پرده دانست.
به گزارش پایگاه خبری معدن نامه، آغاز ریل گذاری راه آهن شهر کرد به عنوان یک مطالبه ی مهم مردمی را می توان نمایشی دیدنی با سه پرده دانست.
پرده اول؛
با این اقدام، این استان زیبا به گفته هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی، بیست و پنجمین استانی از کشور خواهد بود که به خط ریلی راه آهن متصل میشود.
اتفاق مبارکی است. توجه مسوولین ارشدِ راه به ویژه خانم وزیر به اتصال چهارمحال و بختیاری به بخشی از کریدور ارتباطِ ریلی تهران- اصفهان- خوزستان که آن گونه که بازوند گفته، یکی از قوی ترین کریدورهای اقتصادی کشور محسوب می شود، حتما آثار مثبت توسعه ای برای این استان کم برخوردار خواهد داشت.
مردانی، استاندارِ پیگیر چهارمحال و بختیاری هم که خوب می داند راه ریلی چه نقشی در توسعه ی استانِ تحت مدیریتش دارد، گفته که شنیدن صدای سوت قطار از جمله مهمترین مطالبات مردم استان است. او سخت پیگیر است تا این مطالبه در نهایت برآورده شود.
در آیین این اتفاقِ مبارک، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی یک جمله قابل تامل بیان کرد. او گفت: “ریل نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا ستون فقرات توسعه محسوب میشود”.
پرده دوم؛
در ورای این جمله قابل تامل، ذوب آهن اصفهان قرار دارد؛ ذوب آهن تنها تولیدکننده ریل در کشور است. این شرکت پرافتخار صنعتی از توانمندی فنی بالا و تجهیزات مناسب برای تولید ریلهای با کیفیت برخوردار است و گواهینامه های بین المللی متعددی هم در این راستا دریافت کرده است.
ذوب آهن اصفهان با مدیریت سید اردشیر افضلی با امعان نظر به همین سخن وزیر راه و آگاهی از نقش ریل در “راه” و نقش راه در “توسعه”، به پروژههای ریلی وزن بالاتری داده است به طوری که برای دلگرمی مسئولین و جهت پیشرفت پروژه های خطوط راه آهن در کشور، تفاهم نامه هایی در این زمینه منعقد کرده است.
افضلی میگوید کارگران دلسوز این کارخانه و نیروهای با دانش و متعهد آن شبانه روز زحمت میکشند تا نقش خود را در توسعه کشور به ویژه گسترش خطوط ریلی ایفا کنند.
پرده سوم؛
صنایع نیاز به حمایت دارند؛ هر یک به سهم خود و در جای خود!
برخی از آنها که نقش بی بدیلی دارند نیاز به حمایت بیشتر دارند. مثلا همین ذوب آهن که تنها تولید کننده ستون فقرات توسعه کشور (به تعبیر خانم وزیر) محسوب میشود و در تولید ریل ملی بی بدیل است برای اینکه موثرتر باشد نیاز به حمایت مسئولان ملی دارد و جا دارد مسئولانی که خدمات توسعه محور آنها به نحوی با محصولات متعدد و منحصر به فرد این شرکت مرتبط است، هم نقش و جایگاه آن در توسعه را بیشتر بیان کنند و هم جاهایی که لازم است، حمایت کنند تا چرخ تولید در این شرکت بیشتر و بهتر بچرخد.
سکانس آخر
سکانس آخر از این نمایش وقتی دیدنی می شود که قطار بر روی ریل های ساخته شده به دست منابع انسانی توانمند ذوب آهن اصفهان حرکت کند و صدای سوتش به گوش چهارمحالی ها برسد؛ صدای سوتی که حتما پیام آور توسعه خواهد بود…