همکاری RioTinto و BP برای سوخت زیستی در حمل و نقل دریایی
غول معدنی Rio Tinto و bp توافق کردهاند که روی یک آزمایش سوخت زیستی یک ساله با یکدیگر همکاری کنند تا به کاهش انتشار کربن از ناوگان دریایی ریوتینتو کمک کنند.
به گزارش پایگاه خبری معدننامه، تحت این آزمایش، bp به مدت 12 ماه سوخت زیستی دریایی را به ریوتینتو عرضه می کند. این سوخت در کشتی RTM Tasman ریو تینتو در ترکیبی از مسیرهای آتلانتیک و اقیانوس اطلس-اقیانوس آرام، در یکی از طولانیترین آزمایشهای سوخت زیستی دریایی تا به امروز، آزمایش خواهد شد.
نتایج این آزمایش به ریوتینتو کمک می کند تا راه های کاهش انتشار کربن از ناوگان دریایی خود را مطالعه کند و استراتژی سوخت زیستی آینده خود را منتشر کند.
لور باراتگین، رئیس عملیات تجاری ریوتینتو، گفت که سوخت های زیستی پایدار این پتانسیل را دارد که سوخت انتقالی مهمی در راه رسیدن به انتشارکربن صفر از دریا باشد.
او گفت: «ما از همکاری با bp برای انجام این آزمایش طولانی مدت خرسندیم.
ماجراجویی ما این است که تا سال 2050 به آلایندگی صفر از ارسال محصولات خود به مشتریان برسیم و تا سال 2030 کشتی های کربن خالص صفر را به مجموعه خود وارد کنیم. ما می دانیم که این جاه طلبی ها را به تنهایی برآورده نخواهیم کرد و در طول مسیر به شرکت های توانمند و با تجربه مانند bp نیاز خواهیم داشت.
قرارداد آزمایشی پس از یک سفر موفقیت آمیز در RTM Tasman پس از سوخت گیری با سوخت زیستی در روتردام در مارس 2022 برای اولین بار و سپس تحویل اولین بار آزمایشی خود در شرکت سنگ آهن در بندر Sept-Îles کانادا در کبک در آوریل تمدید خواهد شد.
این کارآزمایی از یک ترکیب سوخت زیستی B3 در bp ساخته شده که متشکل از 30 درصد متیل استرهای اسید چرب (FAME) مخلوط شده با روغن سوخت بسیار کم گوگرد (VLSFO) میباشد. این ترکیب سوخت زیستی B30 می تواند انتشار دی اکسید کربن چرخه را تا 26 درصد در مقایسه با نفت سوخت استاندارد دریایی کاهش دهد. FAME یک سوخت جایگزین تجدیدپذیر (بیودیزل) است که عمدتاً از روغن های آشپزی بازیافتی و منابع روغن تجدید پذیر تولید می شود. این ماده دارای خواص فیزیکی مشابه دیزل معمولی است و یک “افت در سوخت” است و نیازی به هیچ تغییری در موتور یا کشتی ندارد.
کارآزمایی با همکاری bp و مدیران کشتی Anglo Eastern، مجموعهای از عوامل عملکرد موتور و سوخت، از جمله راندمان موتور و مصرف سوخت، خوردگی و تخریب، رشد میکروبی، تأثیر دما، تأثیرات سوئیچ سوخت و پایداری سوخت را تجزیه و تحلیل خواهد کرد.
.
.
.
.
.
.
.
.