در آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس انجمن روابط عمومی ایران؛
مدیریت ناب در روابط عمومی فولاد مباركه زبانزد شد
در آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس انجمن روابط عمومی ایران، شرکت فولاد مبارکه تنها دریافتکننده جایزه مدیریت ناب (Lean Management) در حوزه روابط عمومی لقب گرفت؛ این جایزه در عرصه روابط عمومی توسط بزرگان و پیشکسوتان این عرصه در حضور روابط عمومی سازمانها و دستگاههای مختلف به روابط عمومی این شرکت اهدا شد.
به گزارش پایگاه خبری معدننامه؛ شامگاه چهارشنبه ۱۲ آبان ماه، آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس انجمن روابط عمومی ایران در مرکز همایشهای سیتیسنتر اصفهان و با حضور بزرگان عرصه روابط عمومی نظیر خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط عمومی ایران، حمید شکری خانقاه معاون برنامهریزی و مطالعات افکار عمومی مرکز روابط عمومی، غلامرضا کاظمی دینان رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی ایران و همچنین مدیران روابط عمومی شرکتها و سازمانهای برجسته کشوری و استانی برگزار شد.
در این مراسم علاوه بر سخنرانی بزرگان عرصه روابط عمومی، از تمبر مخصوص پنجاهمین سالگرد تأسیس انجمن روابط عمومی ایران، چهارمین دوره مدیریت عالی روابط عمومی کشور (DBA روابط عمومی)، پوستر کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومیهای ایران و دو کتاب «روابط عمومی و ارتباط با رسانه» (به قلم محمدمهدی فرقانی و مهدخت بروجردی علوی) و «روابط عمومی ایران با استاندارد جهانی» (تألیف حمید شکری خانقاه) نیز رونمایی گردید.
ازآنجاکه نقش و جایگاه روابط عمومی در سازمانها بسیار برجسته است، نحوه مدیریت در این بخش نیز اهمیت ویژهای دارد. به همین دلیل هیئت برگزاری سومین کنفرانس بینالمللی رویکرد نوین روابط عمومی ایران شاخصهایی را بر اساس پیشرفتهترین متد مدیریتی جهان، مدیریت ناب، و بهمنظور ارزیابی دقیق عملکرد روابط عمومیها طراحی کرد که پس از انجام ارزیابیهای مختلف میان روابط عمومیهای موجود، شرکت فولاد مبارکه پس از ۶ ماه بررسی دقیق، در اکثر شاخصها پیشتاز شد و به همین دلیل تنها دریافتکننده جایزه مدیریت ناب (Lean Management) در حوزه روابط عمومی لقب گرفت. این جایزه در عرصه روابط عمومی توسط بزرگان و پیشکسوتان این عرصه در حضور روابط عمومی سازمانها و دستگاههای مختلف به روابط عمومی این شرکت اهدا شد.
۴ شاخص کلیدی در ارزیابی روابط عمومی برتر
هادی زمانی، رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان، در همین خصوص گفت: در ارزیابی بهترین شیوه مدیریت در حوزه روابط عمومی، مدیریت ناب بهعنوان جدیدترین متد مدیریتی روز دنیا محور ارزیابی روابط عمومیها قرار گرفت. در همین راستا ۴ شاخص اصلی برای ارزیابیها در نظر گرفته شد که عبارتاند از: مسئولیت اقتصادی (نقشی که سازمان در ارزشآفرینی و توسعه اقتصادی دارد)، مسئولیت اجتماعی، مبارزه با هدررفت در سازمان و سطح شاخصهای ارتباطات. در این میان شرکت فولاد مبارکه در یک بررسی دقیق ششماهه با جدیدترین استانداردهای روز دنیا در اکثر شاخصها پیشتاز شد.
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومیها باید در این حوزه از برترینها الگو بگیرند و برای کسب این جایزه در دورههای بعد تلاش کنند.
گامهای فولاد مبارکه برای پشتیبانی از تولید ادامه دارد
هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، نیز درباره کسب این جایزه بزرگ اظهار کرد: قطعا دستاورد که با همکاری همه پرسنل روابط عمومی شرکت به دست آمده، مایه افتخار ماست.
وی افزود: روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه همواره تلاش کرده است تا با انتخاب دو شعار «روابط عمومیها، پشتیبان تولید» و «این گامها برای پشتیبانی از تولید ادامه دارد» به شعار سال مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشاند. در همین راستا هوشمندانه تلاش کردیم ضمن تعامل با رسانهها و بهکارگیری تمامی ابزارهای موجود، هنرمندانه در جبهه صنعت ایران پیشتاز باشیم.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به جایگاه روابط عمومی در سازمانها و تأکید رهبر انقلاب برای امیدآفرینی در جامعه گفت: توجه به رویکردهای خلاقانه و استفاده از ابزارهای مختلف رسانهای بهمنظور انجام تعاملات منطقی و گسترده با طیفهای مختلف، یکی از موفقیتهای فولاد مبارکه در عرصه روابط عمومی است.
نباتینژاد اضافه کرد: با توجه به اینکه دو شعار فولاد مبارکه در عرصه روابط عمومی برگرفته از شعار سال رهبر معظم انقلاب است، تمام تلاش خود را برای تحقق آنها به کار میبندیم. در همین خصوص برنامهریزیهای لازم صورت گرفته و اقدامات مختلفی در دستور کار دارد که در نهایت منجر به تحقق این دو خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ازآنجاکه فولاد مبارکه برای دستیابی به این مهم عزم جدی دارد، آمادهایم تا با همفکری همه صاحبنظران عرصه روابط عمومی و رسانه و انجام اقدامات مشترک، در راستای اعتلای میهن اسلامی حرکت کنیم و علاوه بر پشت سر گذاشتن تحریم، توطئههای دشمنان را خنثی کنیم و اقتدار تولید داخل را به رخ بکشیم.
در پایان این همایش از پیشکسوتان عرصه روابط عمومی و همچنین روابط عمومیهای شرکتکننده در برنامه گپ ارتباطی، تقدیر شد.
منبع:ایراسین
–
–
–