این نشست تاثیر بسزایی در اقتصاد استان و کشور خواهد داشت
مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان که به صورت برخط در این نشست حضور داشت ضمن تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات اظهار کرد: امیدوارم در ایجاد یک جامعه عالم و آگاه پیروز و موفق باشید؛ چراکه نقش ارتباطات و روابط عمومی درون سازمانی و برون سازمانی در آگاهی رسانی به آحاد جامعه مهم است و این رسالت اثربخش و قابل تاملی است.
وی اضافه کرد: نقش روابط عمومی شرکت ها در راستای نیل به آگاهی و دانش بشری است و در ارتباط و تعاملی دوجانبه با اتاق بازرگانی استان اصفهان می توان به اهداف دوره نهم دست یافت و در رسیدن به اهداف اتاق نسل سوم کوشید.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: نقش مدیران روابط عمومی عضو اتاق بازرگانی در توسعه جامعه اقتصادی استان اصفهان و کشور موثر است و برگزاری این نشست ها منجر به ایجاد سازوکارهای مطلوب در رسیدن به این مهم می شود.
وی افزود: نشست ۴۰ مدیر روابط عمومی منتخب اتاق بازرگانی تاثیر بسزایی در اقتصاد استان و کشور خواهد داشت و در راستای تعامل بین بنگاهی و تاثیرگذاری بر ایجاد جریان های اقتصادی در کشور موثر است و ماحصل این نشست ها اتفاقات خوبی را برای اقتصاد استان اصفهان رقم خواهد زد.
«فولاد مبارکه» همواره به دنبال تعامل و هم افزایی موثر با سازمانهای دولتی و خصوصی است
در ادامه، هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولادمبارکه، در نشست صمیمانه مدیران منتخب روابط عمومی شرکت های عضو اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: در ابتدا تشکر ویژه ای از رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان دارم که در طول این سال ها همواره حامی رسانه و ارتباطات بودند و امیدوارم این نگاه ویژه و توجه خاص رئیس اتاق بازرگانی اصفهان سرلوحه مدیران سازمانها قرار بگیرد؛ چرا که رسانه ها همواره در این زمینه با خلا حمایتی مواجه بوده اند.
نباتی نژاد به انتقال تجربیات مدیریتی خود در روابط عمومی سازمانهای مختلف پرداخت و گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص در روابط عمومی سازمان های دولتی و همچنین مباحث مالی همواره یکی از مسائل اساسی روابط عمومی های سازمانها است اما تجربه بنده نشان می دهد که این موانع حل شدنی است.
وی بیان کرد: اگرچه مسائل رایج نظیر کمبود نیروی انسانی و مباحث مالی در شرکت فولاد مبارکه پررنگ نیست اما متاسفانه در چند ماه اخیر حواشی و سیاه نمایی درباره این شرکت ایجاد شده بود که در سه ماه گذشته سعی شد با اطلاع رسانی صحیح و حرفه ای این موضوع مرتفع شود.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولادمبارکه به حضورش در روابط عمومی این شرکت اشاره کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه با بیش از ۲۰ هزار پرسنل یکی از شاخص ترین مجموعه های تولیدی کشور است و در سه ماه گذشته با بهره گیری از ابزارهای متنوع و نوین سعی کردیم ارتباط موثری با سایر بخش ها و حلقه های این زنجیره صنعتی و انتقال آن به جامعه داشته باشیم.
نگاه سنتی به روابط عمومی ها باید تغییر پیدا کند
وی به دیدار اخیر با روابط عمومی شرکت ذوب آهن هم گریزی زد و گفت: ما در فولاد مبارکه همواره به دنبال تعامل سازنده و هم افزایی موثر با سایر نهادها، سازمان ها و شرکت های صنعتی هستیم و از همین فرصت اعلام آمادگی می کنیم که نشست آتی در شرکت فولاد مبارکه و طی بازدید از این واحد صنعتی باشد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولادمبارکه نگاه سنتی حاکم بر روابط عمومی را مورد نقد قرار داد و گفت: باید از مسائل سنتی و رایج در روابط عمومی سازمان ها فاصله بگیریم و حتی در گذشته به دنبال تغییر عنوان روابط عمومی به ارتباطات بودم چراکه شاید تغییرنام بتواند بر اهمیت کارکرد نوین روابط عمومی تاکید کند.
باید شورایی از مدیران منتخب روابط عمومی با تمرکز بر تولید تشکیل شود
وی با اشاره به اینکه امروزه استفاده از روشهای قدیمی دیگر پاسخگوی نیاز مخاطب هوشمند امروز نیست، افزود: تعامل سازنده با رسانه ها، آموزش و تربیت خبرنگاران تخصصی صنعت در رسیدن به اهداف روابط عمومی سازمانهای صنعتی موثر است. در سه ماه گذشته رویکرد روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه تغییرات بنیادین به خود گرفته است که در جلسه آتی و پس از بازدید از این مجموعه عظیم صنعتی خاطرنشان خواهم کرد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولادمبارکه در پایان با اشاره بر منویات مقام معظم رهبری بر موضوع «تولید» که در شعار سال تاکید کردند، پیشنهاد داد: تشکیل شورایی از مدیران منتخب روابط عمومی شرکت های عضو اتاق بازرگانی با تمرکز بر «تولید» می تواند اتفاقات مهمی در حوزه اطلاع رسانی و تقویت تولید واحدهای صنعتی دراستان اصفهان را فراهم کند.