رئیس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صمت:
طرح آمایش یک انتخاب نیست، یک الزام برای اقتصاد ایران است
رئیس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صمت در سفر به استان سمنان ضمن بازدید از تعدادی واحدهای تولیدی این استان، طرح آمایش را یک ضرورت برای اقتصاد ایران دانست.
به گزارش پایگاه خبری معدننامه به نقل از شاتا، احمد تشکینی درسفر به استان سمنان، در جمع مدیران بخش صنعت، معدن و تجارت استان حضور یافت و به تشریح اهداف و فرایند اجرای طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری کشور پرداخت.
رئیس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی در نشست هماهنگی طرح آمایش، توسعه زیرساختهای حوزه صنعت، معدن و تجارت و شهرکهای صنعتی را موضوع اصلی و هدف اجرای این طرح دانست و افزود: طرح آمایش در راستای سیاستهای وزارت صمت و با دو رویکرد اصلی ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در بخش صنعت ، معدن و تجارت اجرا می شود و برای این منظور، در سند تدوینی برای هر استان، ظرفیتهای اشتغال آن استان نیز، مورد توجه و پایش قرار خواهد گرفت.
وی در همین زمینه افزود: به دنبال طراحی نقشه مطلوب پتانسیلها و ظرفیتهای مطلوب هر استان به تفکیک شهرستانها و سپس شناسایی طرحهای اولویتدار مبتنی بر نقشه مطلوب هستیم.
مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری، احیا واحدهای راکد و بهرهبرداری از پروژههای نیمه تمام بالای ۶۰ درصد، بویژه آن دسته از پروژههایی که دارای زنجیره تولید هستند را، از دیگر اهداف طرح برشمرد و اعلام کرد که این امر با همکاری سازمان زمینشناسی و اکتشافات معدنی انجام خواهد شد. از اینرو، ضرورت دارد تا پهنههای زمینشناسی در اختیار همکاران حوزه معدن سازمان صمت استانها قرار گیرد.
رییس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح آمایش نه یک انتخاب، بلکه الزام برای اقتصاد ایران است، تاکید کرد: توزیع جغرافیایی بهینه فعالیتهای اقتصادی براساس پتانسیلهای انسانی و طبیعی، به کاهش هزینهها و توسعه زنجیره ارزش منجر خواهد شد.
–
–
–