روابط عمومی ها؛ دمنده روح نشاط و انرژی در کالبد زندگی
جهان امروز چند دهه ایست که با وسایل ارتباطی جدید، تجربه متفاوتی از ارتباطات را بین افراد، سازمان ها، مردم و دولت ها رقم زده است. حضور رسانه ها در عین کارکردهای بسیار مثبتشان، اما در میان انبوهی از خبرهای منتشره، کفه منفی اخبار اغلب رو به سنگینی است.
به گزارش پایگاه خبری معدننامه؛ جهان امروز چند دهه ایست که با وسایل ارتباطی جدید، تجربه متفاوتی از ارتباطات را بین افراد، سازمان ها، مردم و دولت ها رقم زده است. حضور رسانه ها در عین کارکردهای بسیار مثبتشان، اما در میان انبوهی از خبرهای منتشره، کفه منفی اخبار اغلب رو به سنگینی است؛ گویی جبر خبری بر این مدار قرار گرفته تا جنبه های منفی پراهمیت تلقی شود. اخباری که وقایع کوچک منفی را چنان بزرگ می سازند که تلاش ها و فعالیت های بی شائبه یک مجموعه سازمانی را در میان واژه های ناامیدکننده، محو کنند و اینگونه، اذهان مخاطبان به سوی دیگر هدایت شود.
اما واقعیت این است که مردم به عنوان ولی نعمتان نظام، حق دانستن درباره عملکرد سازمان ها را دارند و اینجاست که نقش بی بدیل روابط عمومی ها به عنوان حلقه واسط سازمان ها و مردم، مشخص می شود. در واقع، روابط عمومی ها آمده اند تا در میان تصویرهای منفی احاطه شده پیرامون ما، نهال امید را پرورش دهند و با انعکاس واقعیت ها از نهادها، سازمان ها و شرکت های تولیدی و خدماتی آنگونه که هست، روح نشاط و انرژی را در کالبد زندگی بدمند.
اغلب نظریه پردازان ارتباطی و البته مدیران دوراندیش بر این امر صحه گذاشته اند که موفقیت نهادها، سازمانها و شرکت ها و نیز تداوم فعالیتشان در بخش های تخصصی و عمومی، به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است؛ چرا که روابط عمومی ها طی دهه ای اخیر به روشنی کارکردهای خود را از جمله روشنگری افکارعمومی، توزیع عادلانه اطلاعات، مردمداری و احترام به حقوق انسانها به منظور افزایش سطح مشارکت مردم، کمک به تصمیم گیریهای مدیریتی و استراتژیک یک سازمان و نیز ساختن روابط تعاملی با کارکنان، مشتریان، سرمایهگذاران و مردم، به منصه ظهور رسانده اند.
در این میان، همانگونه که جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی نیز به عنوان یکی از مهم ترین بخش های تاثیر گذار بر اقتصاد ایران، در شرایط سخت تحریم برای همه عیان شده اما با توجه به ظرفیت های معدنی بالای کشورمان، تا رسیدن به جایگاه واقعی این بخش، فاصله داریم و این امر، با حضور مفید و اثربخش روابط عمومی ها و البته تعامل با رسانه ها محقق می شود.
ایمیدرو با هدف شفاف سازی کارکرد شرکت های زیرمجموعه و وابسته، همواره تلاش کرده تا ارتباط مستمر و فعالی با روابط عمومی های این شرکت ها برقرار کند و به عنوان یک ستاد تصمیم گیر، اقدامات توسعه ای این شرکت ها را برای عموم مردم اطلاع رسانی کند. همچنین بستر دریافت اطلاعات این شرکت ها و نیز اقدامات، استراتژی ها و رویکرد ایمیدرو را برای رسانه های مختلف فراهم کند.
پاسداشت روز ارتباطات و روابط عمومی بدون توجه به خبرنگاران و رسانه ها لطفی ندارد چرا که انصافا این عزیزان طی سال های اخیر، همگام با برنامه های توسعه ای ایمیدرو، نقش و رسالت ارزشمند خود را در امر اطلاع رسانی ایفا کرده اند و چنانچه موفقیتی در این مسیر توسعه ای حاصل شده، مرهون تلاش های این عزیزان است که همچون همکاران دلسوز، ما را در این راه یاری داده اند.
بنابراین روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، روز خاصی در مسیر توسعه است که جا دارد این روز را به همه فعالان روابط عمومی، خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه های جمعی به ویژه فعالان بخش معدن و صنایع معدنی تبریک ویژه عرض کنم.
انشاءالله که در کنار همدیگر، این مسیر پرافتخار را برای توسعه سرزمینمان طی کنیم.
محمد سپهر / مدیر روابط عمومی ایمیدرو
–
–
–