درآمد 919.8 میلیارد تومانی و رشد 27 درصدی نسبت به مهرماه در فولاد آلیاژی ایران
شیوا نیکوظیفه- شرکت فولاد آلیاژی ایران که بزرگترین تولیدکننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه و یکی از مدرنترین کارخانههای فولاد آلیاژی دنیا بهشمار میرود مشتمل بر کارخانههای فولادسازی، نورد مقاطع سنگین، نورد مقاطع سبک و عملیات حرارتی و تکمیلکاری است.
این شرکت مجهز به پیشرفتهترین تجهیزات و امکانات و برخوردار از دانش فنی روز تولید انواع فولاد آلیاژی است.
شرکت فولاد آلياژی ایران در مهر ماه سال جاری 41,565 تن و در آبان 43,242 تن تولید داشته است. میانگین تولید ماهانه این شرکت در سال گذشته، 39 هزار تن بوده و در 6 ماهه سال جاری نیز در حدود 32 هزار تن گزارش شده است.
بهرغم تمام محدودیتهای مرتبط با مصرف برق، تولید واحد فولادسازی شرکت فولاد آلیاژی ایران در نیمه نخست امسال به بالغ بر ۲۲۰ هزار تن رسید. در کارخانههای نورد سنگین تولید ۱۰۶ هزار تن و در کارخانه نورد سبک هم به همین میزان بود. در واحد عملیات حرارتی و تکمیلکاری نیز تولید در نیمه نخست امسال به ۸۴ هزار تن رسید.
فروش فولاد آلياژی ایران در مهر30,397 تن و آبان 42,028 تن ثبت شده است. در سال 98 میانگین فروش این شرکت 36 هزار تن بوده و در سال 99 این عدد به 39 هزار تن رسیده است، میانگین فروش 6 ماهه سال جاری نیز 32 هزار تن میباشد . فروش مهرماه معادل 723 میلیارد تومان بوده و شرکت در آبان فروش 920 میلیارد تومان را گزارش کرده است، میانگین فروش 6 ماهه شرکت نیز 698 میلیارد تومان و میانگین فروش ماهانه سال قبل 533 میلیارد تومان بوده است.
نرخ فروش محصول آلیاژی در آبان ماه 239,677 ریال گزارش شده و در مهر محصول آلیاژی با نرخ 265,584 ریال به فروش رسیده است. میانگین نرخ فروش سال 99 و 98 به ترتیب 143,064 و 69,646 ریال بوده است.
روند سودآوری فولاژ
فولاژ در آبان با کسب درآمد 919.8 میلیارد تومانی رشد 27 درصدی نسبت به مهرماه داشته است. این شرکت در دوره 8 ماهه به درآمد 5830.8 میلیارد تومان رسیده که 61 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.
مقدار فروش فولاژ در داخل افت 20 درصدی و در بخش صادرات افزایش 46 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد. درآمد حاصل از صادرات نیز با رقم 458.6 میلیارد تومان افزایش 147 درصدی داشته است. شرکت فولاد آلیاژی ایران در سه ماه ابتدایی سال 1400 موفق به ثبت 28190497 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره قبل 12% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 240% رشد داشته است.
فولاد آلیاژی در سال گذشته
این شرکت در سال گذشته با رشد ۱۲۸درصدی ارزش و ۸درصدی وزن فروش کل نسبت به سال ۹۸ همراه بود. همچنین رشد ۲۴درصدی ارزش صادرات را نسبت به سال ۹۸ تجربه کرد. از سوی دیگر موفق شد ۴۱ مشتری جدید داخلی و ۲ مشتری جدید صادراتی را جذب خود کند. در همین حال با کاهش موجودی انبار نهایی به حداقل امکان و درنتیجه کاهش هزینههای مالی مواجه شد.
این شرکت به لحاظ کیفی در بخش فروش از طریق افزایش فروش محصولات نهایی با ارزش افزوده بیشتر روبهرو شد و فروش محصولات پر آلیاژ و استراتژیک تولیدی از سوی فولاد آلیاژی ایران افزایش یافت. این در حالی است که پذیرش و همکاری در طراحی و تولید ۱۳ گرید جدید برای بومیسازی قطعات، دستیابی به بازارهای جدید و توسعه مشتریان در خصوص محصولاتی نظیر شیرآلات صنعتی، توربین و ژنراتور و حفاری، پنجه دینام و الکترود سیمجوش با گریدهای مختلف فولاد آلیاژی را به همراه داشت.
.
.
.
.
.
.
.