علی آبادیان، مدیر روابط عمومی ایمیدرو مطرح کرد:
تقویت روابط عمومی در تعامل با رسانه
شیوا نیک وظیفه- مدیر روابط عمومی ایمیدرو معتقد است روابط عمومی با تکیه بر ارتباطات درون و برون سازمانی نقشی موثر در سازمان دهی افکار دارد. این بازوی مدیران در صورت توجه ویژه و برنامه ریزی معطوف به هدف های سازمان می تواند جایگاه مجموعه را ارتقا دهد.
علی آبادیان عنوان کرد: ایمیدرو سازمانی وسیع و تاثیرگذار است و روابط عمومی این سازمان سعی در گسترش ارتباطات درون سازمانی و همچنین وسعت دهی ارتباط با رسانه دارد.
وی با اشاره به وظایف روابط عمومی در حوزه معدن و صنایع معدنی بیان کرد: معرفی نقاط ضعف به بالادستی ها و معرفی نقاط قوت به مردم دو نقش مهم روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی است که در این مسیر رسانه بازوی ارتباط ایمیدرو با مردم است. پیش از این برای این ارتباطات روالی آغاز شده بود و ما سعی در تقویت هرچه بیشتر این روال داریم.
مدیر روابط عمومی ایمیدرو اظهار داشت: باید با سازوکاری در بخش اجرایی روابط عمومی، این دیدگاه تعریف شود که سازمانها به رسانه نیاز دارند به همین خاطر در استراتژی فعالیت های روابط عمومی ایمیدرو ارتباط با رسانه وسعت داده خواهد شد چراکه امروزه با گسترش ضريب نفوذ فضاي مجازي در تمام اركان زندگي و افزايش قدرت رسانه ها در هدايت افكار عمومي نمي توان ظرفيت ها و توانمندي هايي آن را ناديده گرفت و بدون توجه و تقويت اين بخش مهم و حياتي به موفقيت دست يافت.
وی تاکید کرد: روابط عمومی تسریع و تسهیل کننده برنامه های سازمان است و از رسانه به عنوان ابزاری در رسیدن به اهداف مجموعه خود استفاده می نماید.
علی آبادیان اظهارداشت: اساسا روابط عمومی ها در سازمان ها و شرکت ها در همه حوزه ها این دو وظیفه مهم را بر عهده دارند و در سال های اخیر مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی کشور در این زمینه اقدامات خوبی را داشته اند.
گسترش ارتباط با روابط عمومی شرکتهای ذی ربط و تشکل های تخصصی
مدیر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران یادآورشدتصریح کرد: ما به دنبال افزایش ارتباط با روابط عمومی شرکتهای تابعه ایمیدرو هستیم. در بخش صنعت فولاد روابط عمومی ها برای هم افزایی نیازمند هم گرایی و تعامل بیشتری هستند زیرا در کنار هم می توانند بالندگی و دستاوردهای صنعت فولاد کشور را به خوبی معرفی کنند. در سال های اخیر روابط عمومی ها اقدامات خوبی در معرفی توانمندیها و دستاوردهای حوزه مربوطه داشتند ولی برای تعامل بیشتر تلاش خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: تاثیر بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی بر کسی پوشیده نیست و نظرات این بخش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در این خصوص همکاری و ارتباط با روابط عمومی تشکلهای خصوصی را نیز در برنامه داریم.
لازم به یادآوری است ۲۷ اردیبهشت ماه به نام روز جهانی «ارتباطات و روابط عمومی» فرصت مغتنمی است تا اندیشمندان، مسئولان و دستاندرکاران به موضوع آسیبشناسی این عرصه نیز توجه کنند تا با توانمندسازی هر چه بیشتر روابط عمومیها، کمک به نهادینه شدن جایگاه و ساختار آنها در راستای حل مشکلات گامی مؤثر در راستای رشد و توسعه سازمانی و اجتماعی بردارند.
.
.
.
.
.
.