تدوین استراتژی جدید برای شرکت ایریتک با رویکرد توسعه و بینالمللیسازی
در جلسه اخیر تدوین استراتژی شرکت ایریتک در تاریخ ، ١۴٠٣/٠٨/٠۵ که در دفتر کارفرمای پروژه اقلید و با حضور جمعی از مدیران ارشد و کارشناسان این حوزه برگزار شد، بر اهمیت بازنگری در استراتژیهای شرکت و حرکت به سمت توسعه، هوشمندسازی و نفوذ در بازارهای بینالمللی تأکید شد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نامه، آقای دکتر عباسی، مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس، در این جلسه با اشاره به برند شناختهشده ایریتک، بر ضرورت حفاظت از این برند و تقویت جایگاه آن در بازارهای داخلی و بینالمللی تأکید کرد.
وی همچنین بر اهمیت جذب سرمایهگذاران داخلی و خارجی با پتانسیل بالا و بهرهگیری از فناوریهای دیجیتال در حوزه معدن و صنایع معدنی برای ارتقای بهرهوری و رقابتپذیری شرکت تأکید کرد.
از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه، شناسایی افراد کلیدی و حفظ و صیانت از نیروی انسانی متخصص و ارزشگذاری آنها در شرکت ایریتک بود. به گفته دکتر عباسی، ایریتک میتواند با افزایش دانش و رویآوردن به تکنولوژیهای جدید مانند فولاد سبز، جایگاهی پیشرو در صنعت و در لبه تکنولوژی داشته باشد. همچنین ایریتک میتواند در بخش ارتباط صنعت و دانشگاه بهصورت فعالتر عمل کرده و از این طریق تکنولوژیهای روز دنیا را در کشور پیادهسازی کند.
آقای فاتحی، مدیر زیربناهای شرکت فولاد اقلید پارس، نیز به برخی از چالشهای پیش روی ایریتک در سالهای اخیر اشاره کرده و بر لزوم رفع موانع قانونی و بهبود چابکی سازمانی برای تسریع در اجرای برنامههای توسعهای شرکت تأکید نمود.
آقای ساریخانی، کارشناس ارشد بخش احیا، نیز با تأکید بر لزوم تقویت جایگاه نیروی انسانی در ایریتک و افزایش رضایتمندی پرسنل، این موارد را سبب بهبود عملکرد شرکت دانستند. وی بر تقویت نیروهای بخش طراحی در ایریتک و آموزش و جانشینپروری در این بخش نیز تأکید کرد.
آقایان دکتر کرمانشاه و حسینی بیان کردند که اثربخشی هوشمندسازی سازمان از اثربخشی هوشمندسازی تولید بالاتر است. آنها معتقدند با رسیدن به ساختار سازمانی چابک و پیادهسازی نسل چهارم از سازمانها در شرکت ایریتک، میتوان از بسیاری از معضلات سازمانهای امروزی رها شده و با استفاده از ظرفیتهای موجود در پلتفرمهای سازمانی، سرعت عمل و دقت فرآیندهای سازمان را به استانداردهای روز دنیا نزدیک کرد.
آقای وفاییکیا نیز بیان کرد که با توجه به تغییرات سریع و ظهور تکنولوژیهای نوین، اداره شرکتها براساس متدولوژی گذشته میسر نیست. او تأکید کرد که شرکتها باید براساس وضع موجود و وضعیت مطلوب نسبت به تدوین آیندهنگاری شرکت اقدام کنند و در این جهت گامهای مؤثری بردارند.
در پایان جلسه، شرکتکنندگان بر موارد زیر توافق کردند:
- بازنگری در استراتژی: انجام یک بازنگری جامع در استراتژی شرکت با هدف تقویت جایگاه برند و توسعه فعالیتها در بازارهای داخلی و بینالمللی.
- نگهداشت نیروی انسانی: جذب و نگهداشت نیروی انسانی متخصص در ایریتک بهمنظور اجرای پروژهها.
- سرعت در فرآیند تأمین کالاها و تجهیزات مورد نیاز پروژهها.
- جذب سرمایهگذار: جذب سرمایهگذاران داخلی و خارجی با پتانسیل بالا برای تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژههای توسعهای.
- بهرهگیری از فناوریهای نوین: استفاده از فناوریهای دیجیتال و نوین در حوزه معدن و صنایع معدنی برای افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها.
- توسعه بازارهای بینالمللی: تمرکز بر بازارهای بینالمللی، بهویژه کشورهای کمتر توسعهیافته، و انتقال دانش فنی و تجربیات به این کشورها.
- تمرکز بر حوزههای تخصصی: تقویت فعالیتها در حوزههایی که شرکت دارای سابقه و تخصص بیشتری است.
- تسهیل فرآیندهای داخلی: بهبود فرآیندهای داخلی و رفع موانع قانونی برای افزایش چابکی و سرعت عمل شرکت.