در کارگاه آموزشی در پنجمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی مطرح شد:
تبلیغات اثربخش با کمپینهای هدفمند
ضرورت انجام تبلیغات اثربخش با طراحی کمپینهای هدفمند در روابط عمومیها، چکیده کارگاه آموزشی کمپینهای رسانهای برای بنگاههای صنعتی و معدنی در دومین روز از پنجمین نمایشگاه کیمکس ۲۰۲۱ بود.
به گزارش پایگاه خبری معدننامه؛ دکتر علیرضا کتابدار یکشنبه در سالن شهید سلیمانی نمایشگاههای جنوبشرق کشور در کرمان بر ضرورت هدفمند کردن تبلیغات بویژه در قالب برگزاری کمپین در بنگاههای معدنی و صنعتی تاکید و اظهار کرد: «بنگاههای معدنی و صنعتی میتوانند در شرایط سخت تحریمهای کنونی با فعالیت پویا و متمایز خود با صرف هزینههای معقولتر به کارآیی بیشتری برسند؛ البته مهمترین گام در این مسیر تحقق اهداف مهم در قالب برگزاری کمپینهای سودمند است.»
او که در حاشیه پنجمین نمایشگاه بینالمللی معدن، صنایع معدنی، ماشینآلات و تجهیزات وابسته سخن میگفت، افزود: «پتانسیل بالایی در بخش صنعت وجود دارد که اگر در قالب کمپینهای تبلیغاتی موثر برنامهریزی و اجرا شود، میتواند ثمرات ملموسی بویژه در حوزه صادرات به ارمغان آورد.»
این دکترای ارتباطات با تاکید بر لزوم استفاده هدفمند بنگاهها از رسانهها برای پیشبرد اهداف خود بویژه افزایش فروش داخلی و صادرات تصریح کرد: «روابط عمومیها باید بر پایه گروه هدف بدانند از چه رسانهای و در چه زمانی استفاده کنند تا بیشترین اثربخشی را در اهداف سازمانشان به دست آوردند.»
کتابدار که دوره کمپینهای رسانهای را در سازمانها، نهادها و وزارتخانههای مختلف از جمله وزارتخانههای بهداشت، اقتصاد و ورزش و جوانان برگزار کرده است، از مدیران روابط عمومی بنگاههای صنعتی و معدنی خواست بهجای هزینه کردن بیهدف برای تبلیغات، در قالب برنامهای منسجم به احیا، تقویت و رشد بیش از پیش برند خود بپردازند.
مفاهیم اساسی، مراحل مختلف کمپین از برنامهریزی و اجرا تا نظارت و ارزیابی، توضیحاتی درباره مفاهیمی همچون برند، تگلاین، اسلوگان و کارکرد روابطعمومیها در تعامل با کاربران بویژه از طریق رسانههای اجتماعی از دیگر مواردی بود که با ذکر مثالهایی برای مخاطبان توضیح داده شد.
عليرضا كتابدار، متولد سال 1358 در مشهد دارای دکترای علوم ارتباطات است.
او استاد روزنامهنگاری دفتر مطالعات و برنامهريزی رسانهها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدرس درسهایی چون مشتریمداری، اخلاق و رفتار سازمانی، اصول و فنون مذاکره و ارتباطات انسانی در موسسه عالی بانکداری بانک مرکزی است.
کتابدار علاوه بر درسهای مختلف روزنامهنگاری و روابط عمومی با تاکید بر خبرنویسی، روزنامهنگاری آنلاین و روزنامهنگاری موبایلی در سالهای اخیر، دورههایی چون تولید محتوا در شبکههای اجتماعی و کمپینهای رسانهای در روابط عمومیها را در سازمانها، نهادها و وزارتخانههای مختلف از جمله وزارتخانههای بهداشت، اقتصاد و ورزش و جوانان برگزار کرده است.
از جمله سوابق اجرايی وی میتوان به سردبيری ايسنا در استان خراسان، سردبير گردشگری خبرگزاری ميراث فرهنگی، دبيری سرويسهای شهری و اجتماعی در چندين سايت و روزنامه از جمله روزنامه همشهریچاپعصر و مدیر ضمایم روزنامه همشهری اشاره كرد.
او در حال حاضر، دبیر ارزیابی روزنامه همشهری است.
–
–
–