رخصتی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح کرد: بومی سازی در ذوب آهن اصفهان با هدف خودکفایی و قطع وابستگی به شرکت های خارجی
شیوا نیک وظیفه – به گفته مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان این شرکت ۸۵ درصد از قطعات مورد نیاز کارخانه را با استفاده از توان داخلی بومی سازی کرده است.
مهندس ایرج رخصتی عنوان کرد: ذوب آهن با سابقه بالایی که در تولید کشور دارد، همواره بومی سازی را به عنوان اولویت اصلی شرکت لحاظ کرده است و کلیه زیرساختهای زنجیره تولید شامل معادن، نیروگاه، نیروی انسانی متخصص، کارخانه پخت آهک، کارگاههای قطعهسازی و ریختهگری قطعات سنگین، تولید آجر و جرم نسوز و… در یک شهر صنعتی نیز ایجاد شده تا تولید این شرکت با کمترین چالش مواجه باشد و تدبیر اندیشی در حوزه تقویت بومی سازی نیز لازمه نیل به این هدف است.
وی افزود: این اقدامات به ثمر نشسته و ۵۵ بومی سازی قطعات و تجهیزات مکانیکی، برقی و اتوماسیونی را شاهد بودیم که کاهش ۸۰ درصدی هزینه های ساخت و تامین در مدیریت آگلومراسیون ذوب آهن اصفهان را ایجاد کرده است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: بومی سازی در ذوب آهن اصفهان با هدف خودکفایی و قطع وابستگی به شرکت های خارجی و جلوگیری از خروج ارز پیگیری و دنبال می شود.
به گفته وی شرکت ذوب آهن اصفهان ۸۵ درصد از قطعات مورد نیاز کارخانه را با استفاده از توان داخلی بومی سازی کرده است.
تفاهم نامه های ذوب آهن اصفهان با محوریت بومی سازی
مهندس رخصتی اشاره کرد: در سال جاری نیز چندین تفاهم نامه با عناوین تفاهم نامه سوزن ریل با شرکت نیک سرام رازی، تفاهم نامه شاخه شمار با شرکت آریان پژوه، تفاهم نامه بومی سازی چرخ و محور گریبکس لکوموتیوهای ۶TGM روسی با شرکت پویش بازرگان، تفاهم نامه قفسه شش نورد ۶۵۰ با شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان، تفاهم نامه روغن واکالین با شرکت بهتام و تفاهم نامه استحصال مواد با ارزش افزوده بالا از سرباره کنورتور با شرکت دانش بنیان صدر فردا در راستای نیل به این اهداف امضا شده است.
وی تاکید کرد: تفاهم نامه سوزن ریل در ادامه تکمیل سبد ریلی شرکت است و با ساخت ریل به این روش کشور از واردات این تجهیز ریلی بی نیاز می گردد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: این دستگاه سوزن ریل مجموعه ای از ریل های خاص است که در خطوط و ایستگاه های راه آهن به منظور تعویض مسیر قطار استفاده می شود و امکان تغییر از یک مسیر به مسیر دیگر را در تقاطع ها فراهم می کند و یک وسیله مهم و حیاتی در صنعت ریل است.
.
.
.
.
.
.
.