ایرج رخصتی، مدیرعامل شرکت ذوبآهن اصفهان مطرح کرد:
ذوب آهن پرچمدار بومیسازی در کشور/ تولید بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات صنعتی در برنامه تولید در سال ۱۴۰۱
شیوا نیک وظیفه – به گفته مدیرعامل شرکت ذوبآهن اصفهان استراتژی این شرکت از منظر مالی، افزایش درآمد با تمرکز بر فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر است.
به گزارش پایگاه خبری معدننامه، رخصتی عنوان کرد: استراتژی ذوبآهن اصفهان از منظر مشتریان، ارزش افرینی برای مشتریان با کیفیت و قیمت رقابتی است.
وی در تشریح استراتژی این شرکت از دیگر منظر گفت: استراتژی ذوبآهن اصفهان از منظر فرآیندهای داخلی، طراحی و تولید محصولات آلیاژی و صنعتی با ارزش افزوده بالاتر، افزایش تولید و تنوع محصولات و دستیابی به ظرفیت اقتصادی واحدها، تامین پایدار مواد اولیه از طریق تملک یا خرید سهام معادن، توسعه بازاریابی محصولات صنعتی و مدیریت اثربخش تکنولوژی و طرحهای سرمایه ای است.
مدیرعامل شرکت ذوبآهن اصفهان خاطرنشان کرد: استراتژی ذوبآهن اصفهان از منظر یادگیری و رشد، توسعه هوشمندسازی فرایندهای کسب وکار و تقویت و بهبود نظامهای مدیریتی، مشارکتی و تعالی عملکرد است.
رخصتی با تاکید بر تقویت بومی سازی در شرکت اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در بازار رقابت، بالاترین سود را کسب نماییم، باید خود را از وابستگی به خارج از کشور بی نیاز کنیم. هم اکنون ۸۵ درصد قطعات تولیدی ذوب آهن اصفهان بومی سازی شده است. ذوب آهن پرچمدار بومیسازی در کشور در صنعت فولاد است و در این راستا تولید سوزن ریل به زودی رقم خواهد خورد که کنسرسیومی در این زمینه تشکیل شده و قرارداد این موضوع در مرحله نهایی است.
وی افزود: ذوب آهن اصفهان در کم آلیاژها به لحاظ حجمی رقیب ندارد و قابلیت تولید انواع و اقسام فولادهای ساختمانی را داراست.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: این شرکت از ۱۰ سال گذشته، رویکرد تولید محصولات صنعتی را به صورت جدی دنبال کرده است و به تدریج از تولید محصولات ساختمانی به سمت تولید محصولات صنعتی حرکت کرده است . گرایش ذوب آهن اصفهان به تولید محصولات صنعتی به این معنا نیست که نیاز کشور به محصولات ساختمانی را نادیده گرفته ایم بلکه هرگاه نیاز باشد این محصولات را به اندازه کافی و بر اساس تقاضای بازار تولید می کنیم و در ابتدای سال جاری نیز نقش مهمی در کنترل قیمت ها ایفا نمودیم .
مدیرعامل شرکت ذوبآهن اصفهان با اشاره به برنامه آتی شرکت گفت: در برنامه تولید در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات صنعتی مدنظر قرار گرفته است. با اجرای طرحهای توسعهای مرتبط تا افق ۱۴۹۴ بیش از ۶۰ درصد محصولات تولیدی شرکت را فولادهای آلیاژی و کیفی با ارزش افزوده بالا شامل میشود.
رخصتی به تفکیک در فولادسازی و نورد شرکت تشریح کرد: تجهیزات و قابلیتهای شرکت در تولید فولادهای صنعتی در فولادسازی: واحد گوگردزدایی از چدن مذاب، عملیات متالورژی ثانویه در کوره پاتیلی و VD، ریختهگری مداوم فولادهای مخصوص و در نورد : طراحی کالیبراسیون محصولهای آلیاژی، پوسته زدایی، مارکینگ و آزمایشگاه پیشرفته فولادهای مخصوص است.
.
.
.
.
.
.
.
.