وی افزود: جلسه تحلیل مدیریتی فیلم که در بهمنماه برگزار شد، یکی از همین رویدادهای یادگیری بود که رؤسای سازمان در آن شرکت کردند. از مزایای برگزاری این نوع جلسات آموزشی میتوان به جذابیتهای آن برای بیشتر شرکتکنندگان اشاره کرد که باعث میشود یادگیری بهتر و بیشتری حاصل شود، چراکه شرکتکنندگان با میل و رغبت بیشتری محتوای ارائهشده را دنبال میکنند و تمرکز بیشتری در جلسه دارند. همچنین با توجه به اینکه افراد مختلف سبکهای یادگیری متفاوتی دارند، تنوع در شیوههای آموزشی باعث افزایش یادگیری در تعداد بیشتری از فراگیران و مخاطبان این رویدادها میشود.
رئیس تحقیقات، ارزیابی و توسعه شایستگی شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به دیگر مزایای آموزش از طریق مشاهده و تحلیل فیلم، خاطرنشان کرد: فیلمها احساسات متنوعی را که ورای تجربیات زندگی ماست در ما برمیانگیزند. آنها به ما اجازه میدهند موقعیتهای مختلفی را که در خلال فیلم جاری است، تجربه کنیم. همچنین بهصورت تئوری و شفاهی در معرض بنیانهای دانشی موقعیتهای مذکور قرار نمیگیریم، بلکه آنها را بهصورت عینی با مشاهده زبان بدن بازیگر در فیلم مشاهده میکنیم. ازاینرو، فیلمها بهنوعی یک روش یادگیری عالی برای توسعه مجموعهای متنوع از مهارتها هستند. برای توسعه یا افزایش ظرفیتهای شناختی کارکنان، آنها باید در معرض موقعیتهایی قرار گیرند که به آنها اجازه میدهد جنبههای منطقی و عاطفی مغز خود را گسترش دهند.
وی در همین زمینه ادامه داد: روایات فیلمها، قابلیتهای استدلال منطقی و احساسی را ایجاد میکنند و بر جنبههای ریسکپذیری، حل مسئله، تصمیمگیری، حفظ روابط و بسیاری موارد دیگر تأثیر میگذارند. به این ترتیب هر فیلم چند شایستگی و موضوع توسعهای مدنظر مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی را پوشش میدهد. در نتیجه کاری که در شیوههای کلاسیک آموزش در چندین جلسه انجام میشود، با نمایش فیلم در یک جلسه رخ میدهد. از سوی دیگر بحث و گفتوگویی که هنگام تماشای فیلم میان شرکتکنندگان شکل میگیرد، به تثبیت آموختهها در ذهن آنها کمک خواهد کرد.
واصلعلی در پایان عنوان کرد: در سالهای گذشته نیز چندین جلسه تحلیل فیلم برگزار میشد اما با شیوع ویروس کرونا این برنامهها مانند سایر برنامههای آموزشی حضوری متوقف شدند. اکنون با بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، خوشبختانه این جلسات با شیوه اجرایی جدید، ازجمله نمایش فیلم بر روی پرده سینما، از سر گرفته شده است.
.
.
.
.
.
.
.
.
.