خطیبی، معاون فنی و بهره برداری شرکت ملی فولاد ایران مطرح کرد:
گزارش پيشرفت عملياتی اجرای پروژه اتوماسيون خط كلاف و تعميرات كوره خط يک نورد میلگرد
مهندس خطیبی گفت: تابلو زولورت خط کلاف که در سنوات گذشته دارای ایرادات متعدد و رفع اشکالات سنگینی بود نیز با تابلوی اتوماسیون plcs7 جایگزین شده و از لوپ اسکنرهای جدید نیز در خط تولید استفاده میگردد.
به گزارش پایگاه خبری معدننامه، در گفتگو با مهندس خطیبی معاون فنی و بهره برداری شرکت ملی فولاد ایران در خصوص پروژه اتوماسيون خط كلاف و تعميرات كوره خط يک نورد میلگرد، عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در راستای رفع مشکلات اتوماسیونی خط کلاف و اجرای برنامه زمانبندی شده در فصل کمبود برق، اجرای این طرح توسط پیمانکار و با توجه به مشکلات متعدد سیستم قدیمی کنترل دور موتورهای DC خط کلاف و توقفات زیاد در دستور کار این معاونت قرار گرفت و امروز پس از گذشت سالها از زمان تاسیس خط کلاف در حال انجام است و امید است تا قبل از پایان شهریور ماه سال جاری نسبت به راه اندازی اقدام گردد. در این طرح درایوهای قدیمی، استندهای ۵ تا ۹ حذف و از درایوهای با تکنولوژی جدید استفاده میگردد که از راندمان بالاتر و عیب یابی راحت تری برخوردار است.
وی افزود: همچنین تابلو زولورت خط کلاف که در سنوات گذشته دارای ایرادات متعدد و رفع اشکالات سنگینی بود نیز با تابلوی اتوماسیون plcs7 جایگزین شده و از لوپ اسکنرهای جدید نیز در خط تولید استفاده میگردد.
معاون فنی و بهره برداری شرکت خاطر نشان کرد: امید است با راه اندازی سیستم جدید شاهد افزایش کمی و کیفی تولید کلاف در مجموعه باشیم و در سطح علمی نیز کارکنان مربوطه با تکنولوژی روز دنیا آشنا و ارتقاء دانش همکاران را در برداشته باشد. همچنین فرآیند تعمیرات کوره خط یک انشالله تا پایان هفته جاری رو به اتمام بوده و شاهد شروع مجدد تولید در خط یک خواهیم بود.
.
.
.
.
.
.
.
.