با اعطای لوح تقدیر به ترابی

روابط عمومی فولاد مبارکه پیشتاز در آموزش نیروهای متخصص

تب‌های اولیه

شیوا نیک وظیفه

هشتمین کنفرانس ملی روابط عمومی صنعت با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از اساتید، کارشناسان و فعالان عرصه روابط عمومی و ارتباطات ایران ابتدای هفته در تهران برگزار گردید. در این کنفرانس شاهد رویداد مهمی بودیم که از موفقیت جدیدی از فولاد مبارکه خبر می‌داد و گواه اقتدار این مجموعه سرآمد در زمینه‌ای دیگر بود. لوح تقدیر این همایش به جهت حمایت از آموزش در عرصه ارتباطات و روابط عمومی به ایرج ترابی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اهدا گردید.

در حاشیه این نمایشگاه گفتگویی با مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه داشتیم. وی در خصوص آموزش و رویکردهای روابط عمومی فولاد مبارکه در سال 98 در گفتگو با معدن نامه عنوان کرد: یکی از مشکلات روابط عمومی‌ها فقدان استراتژی است اما خوشبختانه فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت سرآمد نه تنها در بخش روابط عمومی بلکه در تمام حوزه‌ها بر مباحث استراتژیک تمرکز داشته و اهداف فردی برای هر بخش به‌صورت پیوسته در راستای تحقق اهداف کلان مجموعه بوده و تلاش این است تا همواره رو به بهبود حرکت کنیم تا به نقطه تعالی برسیم.

ترابی افزود: این مجموعه بر مباحث آموزشی برای به‌روزرسانی اطلاعات نیروی انسانی تأکید دارد. در همین مورد روابط عمومی فولاد مبارکه در خصوص رسانه دیجیتالی که نشانگر مدرنیزه شدن این بخش از سازمان است خوب عمل کرده و نتایج گویای همین حقیقت است. با توجه به اینکه فعالیت‌های جاری سازمان طبق نقشه راه تعریف شده و در حال اجراست، پیوند این امور نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است تا نتیجه بهتری حاصل شود و تلاش ما تحقق همین امر است.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: نگاه ما همواره نه تنها در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار بلکه در درجه بالاتر مغز افزار ارتقاء است تا حرکتی مستمر به سمت تعالی باشد و فولاد مبارکه هیچ‌گاه این هدف را فراموش نکرده است.

با توجه به اینکه از ایشان در هشتمین کنفرانس ملی روابط عمومی و صنعت تقدیر شد و یکی از دلایل این تقدیر تمرکز دقیق این بخش بر بحث آموزش بوده، وی نقطه قوت و دلیل برتری مجموعه در این مورد را این‌گونه عنوان کرد: فولاد مبارکه در حوزه آموزش در سطح امور کارکنان و در سطح کلان اهدافی را تعریف کرده و هر بخش با توجه به نیازهای آموزشی تخصصی همان واحد، آموزش می‌بیند که اساتید مجربی در زمان‌های مشخص این آموزش را برای بهبود فضای عملیاتی و اجرایی بهتر ارائه می‌نمایند.

وی افزود: سازمان‌هایی که نقشه راه ندارند در حقیقت مأموریت آن‌ها برای تحقق اهداف تعریف‌نشده است و زمانی که آرمان و ایده‌ای نباشد مسیر به‌روشنی مشخص نخواهد بود، درحالی‌که استراتژی همانند چراغی مسیر را برای تمام اعضا روشن می‌کند. این در حالی است که در تمامی بخش‌های مجموعه تابلوی اهداف برای یادآوری همیشگی نصب شده که معرف خط‌مشی افراد مجموعه است و نهایتاً اهداف را محقق می‌کند. نکته مهم این است که فضای برنامه‌ریزی باید فراهم باشد وگرنه ادامه کار میسر نخواهد شد.

وی در خصوص اقدامات رسانه‌ها برای نمایش جایگاه اصلی فولاد مبارکه و همکاری دوجانبه با این مجموعه و شفاف‌سازی اطلاعات تصریح کرد: انتظار ما این است تا رسانه‌ها به صورت شفاف اطلاع‌رسانی را انجام دهند فولاد مبارکه همواره تلاش کرده تا بهترین اقدام در شرایط موجود را داشته باشد به همین خاطر نیازی به مبالغه در برخی موارد ندارد. بعلاوه اینکه مطالب را به‌موقع و به‌جا مطرح نمایند. با توجه به اینکه فولاد مبارکه همواره در حال پایش است نباید بدون مستندات سخنی از این مجموعه مطرح شود. این هم‌زمانی اتفاق خواهد افتاد که در کنار هم باشیم نه مقابل هم، همکاری دوجانبه سبب هم‌افزایی می‌شود و این خواسته ماست.

وی برنامه‌های سال 98 را که به اهداف اضافه خواهد شد تا بهبود بیشتری حاصل شود این‌طور عنوان کرد: با توجه به شرایط روز ابزارهای جدیدی را اضافه خواهیم کرد تا به‌روزرسانی در فضای مجموعه مغفول نماند، فولاد مبارکه هرگز در یک نقطه متوقف نمی‌شود و سعی دارد با مطالعه الگوی شرکت‌های فرا صنعتی به آن ساختار نزديك شود.

دسته بندی: 
امتیاز شما: هیچ (15 votes)

نظر شما چیست؟